06 octombrie 2024

DINCOLO DE VINDECARE: GRIJA PENTRU SUFLET

 


Era o zi mohorâtă când am intrat în spital, simțindu-mă mică și vulnerabilă în fața lumii medicale. În jurul meu, totul părea rece, mecanic, iar discuția cu medicul s-a limitat la diagnostice, analize și tratamente. În timp ce ascultam cuvintele lui tehnice, simțeam că ceva lipsește. Era ca și cum tot ce conta era corpul meu, dar nimeni nu întreba cum mă simt cu adevărat, ce si în sufletul meu....

Am plecat de acolo cu un gol în inimă. Oare de ce, în fața suferinței, vorbim doar despre simptome? Boala nu este doar o rană fizică, ci și una a sufletului. Am învățat asta pe propria piele, când, într-un moment de pierdere profundă, corpul meu a reacționat la suferința interioară. Am simțit cum fiecare durere din sufletul meu își găsea ecou în trup.

Adevărul este că avem nevoie de mai mult decât tratamente. Când suntem vulnerabili, ne dorim să fim văzuți cu tot ceea ce suntem – cu fricile, speranțele și întrebările noastre despre sensul suferinței. Sănătatea nu înseamnă doar să repari un corp, ci să vindeci o ființă întreagă. Ne dorim ca cineva să ne întrebe: „Cum te simți, cu adevărat?” și să ne ofere mai mult decât soluții medicale – să ne ofere speranță.

Pentru că, la final, nu căutăm doar vindecare fizică. Căutăm să fim întregi din nou, să găsim sens în suferință și, mai ales, să simțim că cineva ne vede dincolo de corp – ca suflete care au nevoie de grijă, înțelegere și speranță.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Popular Posts