11 noiembrie 2013

POVESTIRI CU TÂLC

CAT COSTA UN MIRACOL

O fetita a intrat in camera ei si a scos din ascunzatoarea din dulap un borcan. A turnat continutul borcanului pe podea si a inceput sa numere banii cu atentie. A numarat maruntisul de trei ori, pana rezultatul a iesit exact la fel. Nici o sansa sa greseasca.
A pus cu atentie monedele in borcan apoi a asezat  capacul, a iesit pe usa din spate si a mers 6 strazi pana la farmacia cu semnul rosu, al sefului de trib indian, la intrare.
A asteptat cu rabdare pentru ca farmacistul sa fie atent la ea, dar acesta era prea ocupat in acel moment. Fetita si-a miscat picioarele pentru a face un zgomot. Nu s-a intamplat nimic. A incercat sa scoata un sunet pentru a atrage atentia, insa nu s-a intamplat nimic.
In final, a luat o moneda din borcanul ei si a pus-o pe tejghea. Asta a functionat.
„Ce anume doresti?” a intrebat farmacistul pe un ton iritat. „Vorbesc cu fratele meu pe care nu l-am vazut de ani”- a spus farmacistul fara sa astepte un raspuns la intrebare.
„De fapt doresc sa vorbesc cu Dvs. despre fratele meu”- a raspuns fetita pe acelasi ton ridicat. „Este foarte, foarte bolnav si vreau sa cumpar un miracol.”
„Poftim?” – a intrebat farmacistul.
„Numele lui este Andrew si ceva rau ii creste in cap, iar tata spune ca doar un miracol il mai poate salva in acest moment. Asadar, cat costa un miracol?
„Noi nu vindem miracole fetito! Imi pare rau nu te pot ajuta” a spus farmacistul, inmuiat un pic.
„Uite, am bani sa va platesc. Daca nu este de ajuns, adun restul. Doar spuneti-mi cat costa.”
Fratele farmacistului era un om bine imbracat. S-a intors catre fetita si a intrebat-o: „De ce fel de miracol are nevoie fratele tau?”
„Nu stiu” – a spus fetita. „Stiu doar ca mama spune ca are nevoie de o operatie.  Insa tata nu poate sa plateasca, asa ca vreau sa folosesc banii mei.”
„Cati bani ai?”- a intrebat barbatul.
„Un dolar si 11 centi” a raspuns incet. „Sunt toti banii pe care ii am, dar pot face rost de mai multi”.

„Ce coincidenta!” – a zambit barbatul. „Un miracol pentru fratiori costa exact 1 dolar si 11 cent.
A luat banii intr-o mana, iar cu cealalta a apucat manuta ei si a spus: „ Arata-mi unde locuiesti. Vreau sa-l vad pe fratiorul tau si sa-i cunosc pe parintii tai. Hai sa vedem daca am acel miracol de care ai nevoie.”
Barbatul bine imbracat era un chirurg renumit, specializat in neurochirurgie.  Operatia a fost gratuita si nu a durat mult pana ce Andrew a ajuns din nou acasa si se simtea bine. Mama si tata vorbeau cu placere despre sirul de evenimente ce i-au adus aici.
„ Acea operatie a fost un adevarat miracol”- a soptit mama. „Ma intreb cat o fi costat?”
Fetita a zambit. Stia exact cat a costat miracolul…un dolar si 11 centi…plus credinta unui mic copil.

Popular Posts