08 ianuarie 2010

Cine esti tu?- incearca sa te cunosti



O papusa de sare, dupa o lunga calatorie in tinuturi uscate, a ajuns la tarmul marii si a descoperit ceva ce nu mai vazuse niciodata, ceva ce nu era in stare sa inteleaga. Ea, mica papusa de sare, statea pe un sol uscat, solid, si iata ca in fata ei se intindea un alt sol miscator, periculos, zgomotos, straniu si necunoscut. A intrebat:
– Cine esti tu?
– Eu sunt marea.
Papusa a intrebat din nou:
– Dar ce este marea?                                                   
Marea a raspuns:
– Sunt eu.
– Nu inteleg, a spus papusa, si as vrea sa stiu. Cum sa fac?
Marea a raspuns:
– Atinge-ma!
Atunci papusa a intins timida piciorul, a atins apa si a avut impresia ciudata ca incepe sa cunoasca ce este marea. Si-a retras piciorul si a vazut ca degetele ii disparusera. A strigat inspaimantata:
– Ah! Ce s-a intamplat cu degetele mele? Ce mi-ai facut?
Marea a zis:
– Tu ai sacrificat ceva ca sa ma poti intelege.
Treptat-treptat, marea dizloca fragmente din papusa de sare, iar aceasta inainta tot mai departe in mare. Cu cat inainta, cu atat avea impresia ca intelege mai bine, fara a fi in stare sa spuna totusi ce este marea…
– Dar ce este marea?, se tot intreba.
In cele din urma un val a facut sa dispara ce mai ramasese din ea si papusa a zis:
– Marea sunt eu!

Popular Posts