21 ianuarie 2010

Atentie cand platiti cu cardul si noi forme de frauda pentru romani......

Undeva la inceputul anului am fost la OMV Coposu saalimentez cu benzina si neavand cash la mine am platit cu cardul. Cand m-am dusla ghiseu vanzatorul mi-a luat cardul l-a trecut printr-un POS identic cu unulnormal si mi-a inmanat un terminal, pe care scria Raiffeisen, ca sa introduccodul PIN. Dupa ce am introdus codul PINacesta a luat terminalul si l-a pus pe ghiseu. Dupa un minut mi-a spus ca nu a functionat tranzactia si sa mai introducinca odata codul PIN. De data asta el a trecut cardul prin POS-ul bancii sitranzactia s-a efectuat cu succes.Numai ca, prima data, el mi-a copiat bandamagnetica a cardului si de asemenea codul PIN. Asta s-a intamplat undeva lainceputul anului pe 5 Ianuarie. Vineri, cand m-am uitat in cont am avutsurpriza sa vad ca tocmai ridicasem numerar de la Londra. Se pare ca mi-aureprodus cardul si l-au folosit pentru ridicari de numerar."Norocul" meu a fost ca amsesizat din timp ridicarile de numerar si am reusit sa blochez cardul. Paguba afost destul de mare si banca oricum nu te despagubeste deoarece e "PINbased transaction". In concluziedaca cineva iti spune ca nu a functionat tranzactia si-ti spune sa maiintroduci inca o data codul PIN, atunci trebuie sa-ti arate un bon pe carescrie motivul din care nu a fost acceptata prima data tranzactia.


*Dati-mi voie sa va mai atrag atentia si asupra unei alte forme de inselatorie , aparuta de curand, si care , din pacate ne-a atins sipe noi in Europa. Mecanismul inselatoriei este urmatorul: pe telefonul mobil apare o instiintare privind un apel nepreluat. Instiintarea poate aparea chiar fara catelefonul sa fi sunat vreodata.

Daca proprietarul telefonului, vazand de ce numare vorba, iar daca acesta incepe cu +39...,+390....,+391...., +392..., +393..., +394...(in cazul depistat de noi era numarul+393193260045 +393193260045 ), il sterge imediat nu se va intampla nimic. Dar daca suna la acel numar va deveni victima infractorilor. In cazul concret, titularul telefonului a sunat la numarul respectiv, nu a maiavut posibilitatea sa intrerupa convorbirea, costurile inregistrate pe facturadepasind 2000 de euro. Din informatiile primite de la Ministerul de Interne evorba de mai multe astfel de cazuri.

De aceea va rog, in ideea prevenirii altorcazuri, transmiteti aceasta informatie cat mai multor oameni" +39 areItalia, or fi tot romanasii "in action" ?



MECANISMELE FRAUDEI

Popular Posts